Celebració de la VIIIa Jornada Jvjoliana

Ahir dissabte dia 18 de maig, a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Tarragona, els assistents a l’acte vàrem tenir l’ocasió d’endinsar-nos una mica més en la vida i la comprensió de l’obra de l’insigne arquitecte, qui a més fou dibuixant, pintor i escultor, enguany que es commemora el 75è aniversari de la seva mort. El divulgador cultural Xavier Andreu Mas, va presentar el vídeo : “Conversa amb Josep M. Jujol Jr.” enregistrat l’any 2020 a casa seva on el fill de l’arquitecte confessa aspectes inèdits de la vida i treball del seu pare. Desprès de la pausa /cafè, el col·laborador de l’Arxiu Jujol, Manel Callao, ha presentat unes obres inèdites de l’artista consistents en dibuixos fets als seus dietaris, en els que il·lustra dates festives del calendari. Tot seguit l’arquitecte Jaume R. Costa, va analitzar de d’un punt de vista tècnic algunes de les obres més emblemàtiques, la vida professional i l’obra del genial artista, així com també aspectes de la relació que va tenir amb la seva ciutat natal. Per finalitzar l’acte, el president del COAC demarcació Tarragona Jordi Romera, va agrair les exposicions presentades i la presencia dels assistents, a més de manifestar el compromís que el Col·legi que presideix ha assumit amb la conservació de la donació de l’Arxiu Jujol que l’entitat ha rebut.