Creu de Sant Jordi al Gremi de Pagesos

El Govern de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la Consellera de Cultura, ha aprovat concedir la Creu de Sant Jordi en forma de placa al Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre. Aquesta és una distinció que s’atorga amb la finalitat de «distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural». Pel que fa al nostre Gremi, ha estat premiat “per preservar l’herència d’un passat esplendorós que es remunta a set-cents anys enrere, en les confraries de Santa Maria Magdalena del Gremi d’Hortolans i en la confraria de Sant Llorenç del Gremi dels Bracers. Perquè ha treballat en la preservació de l’esperit gremial com una forma de proporcionar suport de qualitat als seus associats i, per extensió, perquè treballa per al bé del conjunt de la societat tarragonina”. Com ja és sabut, l’entitat s’està preparant per celebrar el 7è centenari de la seva existència documentada. Aquesta és una distinció que ens omple de satisfacció, i que ret homenatge a totes les persones que al llarg dels anys han fet i fan possible l’objecte fundacional de l’entitat. Aquest any, han estat guardonades amb aquesta distinció 30 personalitats i 15 entitats. La nostra sincera enhorabona a tots i totes.   Veure notícia a: Departament Cultura Generalitat de Catalunya, TAC12 TV,   Diari T21,   Diari La Republica Checa, Tarragona Ràdio