Màxima audiència en una innovadora presentació del programa de Setmana Santa del Gremi

El temple gòtic de Sant Llorenç no va poder donar cabuda a totes les persones que van voler assistir a la presentació del programa de Setmana Santa del Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre de Tarragona. Els que hi van estar presents van poder gaudir d’un acte innovador, amb un format força diferent al que és habitual en aquest tipus d’esdeveniment.

L’acte es va iniciar amb una oració dirigida per Mn. Francesc Gallart, en record dels membres del Gremi traspassats. Tot seguit, el president de la nostra entitat, Raül Font-Quer, en el seu parlament, va fer una breu exposició del contingut del programa i va agrair a totes les persones i entitats que l’han fet possible. A continuació, hi va haver la intervenció de David Bea, membre de IBER Arqueologia, Patrimoni i Turisme, S.L., empresa spin-off derivada de la Universitat Rovira i Virgili, la qual fonamenta la seva activitat en la gestió patrimonial, el turisme i l’educació. Entre d’altres activitats, aquesta empresa dóna a conèixer, mitjançant visites guiades, el patrimoni medieval de la ciutat. Precisament, la nostra església és el destí final de les seves visites guiades, doncs és un esplèndid exemple d’arquitectura gòtica.

L’actuació de la cantant Pili Cugat “la jueva de Tortosa”, acompanyada pel guitarrista Carlos Luppiñán, va sorprendre a tothom, doncs les cançons de l’època en que membres de la comunitat jueva habitaven a la part alta de Tarragona van substituir el tradicional parlament en matèria de Setmana Santa.

Tot seguit, es va fer el lliurament de la distinció “d’Amics del Sant Sepulcre” al Sr. Adolf Quetcuti i de les medalles del Gremi als abanderats del Divendres Sant d’enguany: al Sr. Josep Maria Bonet pel Sant Sepulcre i a la Sra. Patricia Mª Sebastià per La Pietat.

Per finalitzar l’acte, el grup Cantabambolines de l’Estudi de Música, sota la direcció de Teresa Valls, interpretà dues peces del seu repertori.

Ja al carrer i compartint l’aperitiu que el Gremi de Pagesos va oferir als assistents, es va tenir l’ocasió de copsar les positives opinions sobre el desenvolupament de l’acte.